postheadericon Ο ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΜΟΥ ΚΟΣΜΟΣ ΜΕΣΑ Σ’ ΕΝΑ ΚΟΥΤΙ (Α’ & Β’ Τάξη)

Οι μαθητές των Α’ και Β’ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Διακοπτού δημιούργησαν ο καθένας μια θεατρική σκηνή μέσα σ’ ένα κουτί. Πειραματίστηκαν, φαντάστηκαν, ανακάλυψαν, έδωσαν πνοή στα παιχνίδια τους, τα έχρισαν πρωταγωνιστές.

Αρχικά επεξηγήθηκαν οι έννοιες: θέατρο, θεατρικό έργο, σκηνή, σκηνοθέτης, σκηνικά αντικείμενα, πρωταγωνιστές, ηθοποιοί, ρόλος, αυλαία, προβολέας, ο ρόλος των ζώων στο θέατρο. Ζητήθηκε έπειτα από τα παιδιά να φέρουν ένα κουτί παπουτσιών (που συνήθως όλοι έχουν σπίτι τους) καθώς και να διαλέξουν από τα παιχνίδια τους αυτά που τους αρέσουν περισσότερο και θα ήθελαν να τα τοποθετήσουν στη μικρή θεατρική τους σκηνή και να τα αναδείξουν πρωταγωνιστές. Παιχνίδια ξεχασμένα ή παραγκωνισμένα να βγουν στο φως.

Στη συνέχεια τα παιδιά, αφού έφεραν ο καθένας από ένα κουτί καθώς και τα υλικά (αντικείμενα ή παιχνίδια), έστησαν το μικρό τους θέατρο. Έγιναν σκηνογράφοι και σκηνοθέτες. Ζωγράφισαν στον «τοίχο» της θεατρικής τους σκηνής τα σκηνικά (θάλασσα, δέντρα, κάστρα, σπιτάκια, πολυκατοικίες, ουράνιο τόξο) και  τοποθέτησαν ως ηθοποιούς ιππότες, μπαλαρίνες, στρατιώτες, βασιλιάδες, θεούς, κούκλες, μωρά, γοργόνες, ανθρωπάκια Playmobil αλλά και πολλά ζώα (άλογα, σκυλάκια, γατάκια,  δεινόσαυρους, αρκούδες, ψάρια).

Χρησιμοποιήθηκαν ή κατασκευάστηκαν επίσης κοχύλια, βάρκες, παγκάκια, φράχτες, αυτοκίνητα, κιθάρες, λίμνες, βραχάκια, τραπεζάκια, σφουγγάρια, κάστρα, κούνιες. (Βοηθητικά υλικά: κόλλα, ψαλίδι, χαρτόνια, μαρκαδόροι, ξυλομπογιές, χάντρες, κορδέλες, αυτοκόλλητα, βαμβάκι, πετρούλες κ.ά.)

Το θεατρικό κουτί λειτουργεί ως ένα ονειρικό καταφύγιο για την ευαίσθητη παιδική ψυχή. Μια ψυχή, η οποία μέσα σ’ ένα ασφαλές αισθητικό πλαίσιο βρίσκει τον προορισμό της.

«Ξέρω ποιος είμαι, δεν φοβάμαι, δεν νιώθω μόνος, υπάρχω. Έχω άπειρες προοπτικές και ταλέντο».

Μάρθα Παπαδοπούλου

Εκπ/κός Θεατρικής Αγωγής

Comments are closed.

Ημερολογιο
Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930